Samhällsmatchen - Kapitel 3: Kvartersfotboll

Samhällsmatchen, Kapitel 3 - Kvartersfotboll

Under sommartid så vill vi möta barn och ungdomar på deras hemmaplan. På detta sätt kommer vi i kontakt med många barn och ungdomar i deras naturliga miljö. Östers Kvartersfotboll kommer ut till de spontanfotbollsarenor som finns i flera bostadsområden runt om i Växjö Kommun.

Östers Kvartersfotboll vill bidra till mer idrottande och förbättrad folkhälsa samt en meningsfull fritid för barn och ungdomar i sin hemmiljö. I och med detta engagemang vill Östers IF även bidra med att försöka minska riskfaktorer i utsatta områden.

Den 21 juli så spelas Samhällsmatchen på Myresjöhus Arena mellan Östers IF - Trelleborgs FF, där Östers IF tillsammans med partners bjuder på fri entré. Under matchen får man möjligheten att swisha valfritt belopp som entré. Hälften av allt som samlas in genom swish går oavkortat till Öster i Samhället och dess verksamheter, bland annat Nattfotbollen. Vill man bidra så swishar man valfritt belopp till 123 084 58 91. Stort tack för ert stöd!