Sektion för hemmastå under resterande del av säsongen

Först av allt vill hela föreningen tacka för det fantastiska stödet som laget fick under matchen mot Örgryte. Från uppvärmning till slutsignal var det ett otroligt stöd från Södra stå. Vi hoppas att få ser många av er uppe i Skövde imorgon!

Med den nya villkorsgivningen som gäller från Polismyndigheten så kan inte hemmastå under nuvarande förutsättningar finnas kvar på övre sektionen. Efter säsongen kommer vi att göra ett större arbete där våra supportrar kommer att inkluderas för att avgöra vad som är de bästa förutsättningarna för framtiden.

Under resterande del av säsongen kommer därför nedre stå att gälla. Till matchen mot Västerås kommer det att finnas en ny kiosk under läktaren på plats och även en capoställning på läktaren.

Ni som har säsongskort på Södra stå har tre val:

1. Fortsätta att stötta laget från nedre stå. Då behöver du inte göra någonting.
  2. Konvertera ditt årskort till Aktiv sittplats. Denna sektionen kommer säsongen ut att vara sektion C1-C4, dvs i kurvan utanför Tommy Svensson Lounge på etage 1.
  3. Konvertera ditt årskort till sittplats på L3, L4 eller B3, B4 som är sektionerna över nedra stå.

Att konvertera sitt årskort till en annan sektion kommer att ske helt kostnadsfritt.
Du som vill göra detta tar en kontakt med Jonatan Larsson, jonatan.larsson@ostersif.se, senast 2023-09-08.

Nu blickar vi fram mot en riktig Österhöst!