Seriepremiär!

Efter en lång försäsong är det äntligen dags för seriepremiär. Den spelas nere i Skåne på Landskrona IP där hemmalaget Landskrona BoIS står för motståndet. Det brukar alltid vara jämna och tighta matcher lagen emellan och inget talar emot att det blir så också ikväll. East Front arrangerar resa till matchen och vi ser fram emot en premiär med mycket publik på läktaren och en härlig stämning.

Tufa inför matchen:

• Vi ser fram emot matchen och laget är redo och laddat för att kliva in i seriespelet. Vi möter ett starkt motstånd på bortaplan men vi har en stark tro på oss själva och kommer göra allt för att få med oss tre poäng hem till Växjö och göra våra supportrar stolta.

Klockan 19:00 blåser domare Andreas Dufva-Johansson igång matchen. Om du inte kan vara på plats så sänds matchen och Superettan 2022 på discovery+ - använder du dig av den unika länken nedan när du tecknar abonnemang så får Öster en del av intäkten.

Klicka här för att teckna abonnemang hos discovery+ och samtidigt stötta Östers IF.

Följande trupp är uttagen till dagens match där vi kan notera att nyförvärvet från Djurgården Adam Bergmark Wiberg finns med:

2. Mattias Pavic
3. Månz Berg