Simon Strand sommarens andra nyförvärv

Den 24-åriga kantspelaren Simon Strand har signerat ett kontrakt på 2,5 år och sammansluter med sina nya lagkamrater redan under måndagen, för att sedan åka med på träningslägret på Gotland som startar på onsdag. En spelaraffär som genomförs av Öster Support AB.

Simon har under de senaste två säsongerna tillhört Assyriska FF från Södertälje, där han varit en nyckelfigur under bägge åren. Inför denna säsongen var Simon ett hett byte för många klubbar, men blev till slut kvar i Södertäljeklubben. Nu står det alltså klart att 24-åringen blir rödblå och får Myresjöhus Arena som hemmaarena.

Sportchef Matías Concha om nyförvärvet:

- ”Simon har länge funnits med på vår radar och har visat sig genom sina  prestationer vara en av de bästa ytterbackarna i Division 1. Han är användbar på flera positioner för vår del och har utöver en flexibilitet i sitt spel även en väldigt fin vänsterfot och bra spelsinne. Vi är glada att han till slut valde oss i konkurrens med flera andra klubbar. Jag vill även passa på att tacka Assyriska FF för ett smidigt och bra samarbete.”

Simon Strand själv om klubbytet:

- "Det känns väldigt positivt och spännande att få komma till Östers IF. Jag har bara fått höra bra saker om föreningen, om laget och om förutsättningarna för klubben. Nu är man oerhört förväntansfull på vad som komma skall, det här ska bli riktigt kul."

På frågan om varför det blev just Östers IF så svarar Simon:

”Det känns som ett bra och ett rätt steg för min del i karriären. Sen finns här fantastiska förutsättningar och en klubb med mycket historia i sig, något som känns oerhört spännande."

Östers IF hälsar Simon Strand varmt välkommen till föreningen!