Därför vinner Öster i längden, på bredden och på djupet. SMPs Daniel Enestubbe uppmärksammar Östers Skolkortet

Daniel Enestubbe är sportreporter, krönikör och författare och bloggar på SMP. I sitt senaste inlägg skriver han om Östers satsning Öster i samhället och särskilt om sin upplevelse när sonen kom med årets Skolkort.

– För drygt en vecka sedan kom min sexårige son hem från förskolan. Med sig hade han ett plastkort av kreditkortstyp med ett tillhörande och vackert utformat A4-blad. Nyfiket granskade jag vad det var. Skolkortet 2017, läste jag. Och vidare stod det: Skolkortet är en del i vår viktiga satsning för barn och ungdomar i Växjö, Öster i samhället. Vi vill att alla barn och ungdomar ska ha samma möjligheter att se och uppleva elitfotboll live på Myresjöhus Arena. Därför ger vi även i år alla barn och ungdomar i Växjö kommuns grundskolor Skolkortet, som ger dem möjlighet att boka en fribiljett till alla Östers hemmamatcher 2017. Ett enda ord dök upp i mitt huvud: Wow! Skolkortet, till alla skolbarn. Fri entré, till alla skolbarn i samtliga matcher. Helt fantastiskt, skriver Daniel på sin blogg.

– Det känns kul att det här arbetet börjar ge resultat. De här projekten har varit i rullning ett tag, men det tid innan man får skörda frukten av arbetet. Att vi blir uppmärksammade på det här sättet känns såklart fantastiskt, men är också en viktig bekräftelse på att vi tänker rätt, säger Andreas Skagerlind, försäljning och marknadschef på Östers IF.

Här kan du läsa Daniels blogginlägg i sin helhet.