Sommar med Öster

Sommaren står för dörren och ett långt sommarlov väntar för våra barn och ungdomar i Växjö. Men sommarlovet är inte lika efterlängtat av alla och det vill vi i Öster råda bot på. Därför kör Öster i Samhället nu igång sina sommaraktiviteter som pågår hela sommaren.

- Ända sedan starten 2015 har Öster i Samhället funnits där för våra barn och ungdomar. I år gör vi en unik satsning där ingen ska behöva sitta ensam eller ha ont i magen för att man inte har råd att följa med på kompisarnas aktiviteter. Hos oss är alla välkomna, allt är kostnadsfritt och du kommer att mötas våra fantastiska ledare med stora hjärtan som har plats för alla, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

Vi har aktiviter som kvartersfotboll, streetfotboll och sommarnattfotboll hela 5-6 gånger i veckan under hela sommaren. Vi delar dessutom ut Sommarlovskortet som ger fri entré för alla upp till 18 år på våra matcher i Superettan under sommarlovet. Du kan hämta ut ditt kort i Biljettservice på matchdagen eller på Östers kansli från och med vecka 28.

Du kan se mer om vår unika satsning här: https://www.youtube.com/shorts/UOXQ-UJzTaA

Välkommen till en oförglömlig sommar tillsammans med oss!