Spelarintervju: Marcus Astvald

Örebrosonen tillika Degerforsspelaren Marcus Astvald har skrivit på för Östers IF. Jag ringde upp Marcus för att prata lite med honom om sin nya klubb.

Varmt Välkommen till Östers IF, hur känns det att ha skrivit på för en ny klubb?

Tack! Det känns jättebra att ha skrivit för ÖIF. Ser fram emot att göra första träningen med laget.

Har du koll på Öster sedan tidigare?
Jag har mött Öster flertalet gånger, det är en väldigt fin o stor klubb.

Vad har du fått för intryck av klubben?

Väldigt god från första början. Det kändes bra när de visade mig runt i alla faciliteter, i och kring arenan. Det känns som man kommer till en storklubb.

Vad fick dig att vilja signa för öster?

En stor revanschlust. Med tanke på att jag gick upp i Allsvenskan med Degerfors där jag hade en stark tro på att jag skulle vara en startspelare. Så blev det inte och nu ser jag fram emot att få min revansch i Öster.

Vad är dina styrkor i spelet?

Min största egenskap är tryggheten med bollen. Jag är ingen ”naturlig” kantspelare, utan söker mig gärna in i banan för kombinationer och genombrott. Erfarenhet i det offensiva

Och med tanke på att Öster kanske inte spelat på det sättet innan så kan jag förhoppningsvis bringa en ny dimension i anfallsspelet

Känner du till nån i laget sen tidigare?

Jag har spelat med Simon Alexandersson. Jag känner honom väl, vi spelade tillsammans i Brage. Ser fram emot att få lära känna alla spelare och ledare kring klubben.

Vilka förhoppningar har du inför säsongen?

Jag har stora förhoppningar på att vi som lag och jag individuellt ska uppnå framgångar. Och försöka ta tillbaka Öster till den serie jag och säkert många andra tycker att de hör hemma i.