Srdjan Tufegdzic lämnar Östers IF

Inför säsongen 2022 blev Srdjan Tufegdzic Öster IF:s nya huvudtränare efter att ha tagit över efter Denis Velic. Under sin första säsong vid rodret tog han laget till en tredjeplats, Östers största sportsliga framgång på tio år som betydde ett allsvenskt kval. Det blev dock fortsatt spel i Superettan och i år blev det tillslut en fjärdeplats. Nu står det klart att Túfa lämnar Öster.

• Jag vill tacka Tufa för ett fantastiskt och dedikerat arbete för Östers IF under de åren som han varit i föreningen. Det är en tränare och människa med stort hjärta som jag önskar all lycka till framöver, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

• Sen dag ett som Túfa kom till Växjö och Östers IF så har det sprudlat med energi, entusiasm och professionalism kring honom, som bidragit att klubben har utvecklats och etablerat sig som ett topplag i Superettan. Jag vill tacka Túfa för hans fantastiska insatser i klubben. En mycket duktig fotbollstränare och en fantastisk människa. Vi önskar honom all lycka framöver, säger sportchef Vito Stavljanin.

Túfa avslutar sin tid i Östers IF med följande meddelande:

• Stort tack till alla spelare, ledarstab, supportrar med East Front i spetsen och hela organisationen för det hårda arbetet som lagts ned för Östers IF. Jag önskar er alla i föreningen det bästa i framtiden.

Hela föreningen tackar Túfa för den är tiden och önskar honom all lycka i sin framtid.