Stå upp för Öster på lördag

På lördag tar Öster emot Östersunds FK på Visma Arena och det blir full aktivitet på arenan hela eftermiddagen och kvällen. Kom och stå upp för Öster!

Vi har haft ett fantastiskt stöd på såväl bortaplan som hemmaplan i år och nu behöver vi ert stöd för att fortsätta hänga på i toppen. Vi vill alla framåt och slåss om en plats mot Allsvenskan. Men vi kan bara göra det tillsammans! Avspark sker klockan 15.00 och arenan öppnar klockan 13.00.

Matchtröjans dag

Det är matchtröjans dag vilket innebär ett specialpris på årets hemma- och bortatröja. Denna dag och enbart i arenashopen kostar den 699 kronor (ord 799 kr) och då får du också valfritt nummer tryckt på tröjan på plats kostnadsfritt. Har du en äldre matchtröja och vill få ett nummer tryck så löser vi även det för en kostnad om 100 kronor. Detta möjliggörs genom vår samarbetspartner Stadium som finns på plats. Passa samtidigt på att registrera Öster i ”Stöd din föreningen” så går viktiga pengar tillbaka till Öster på allt du handlar på Stadium. Du kan redan nu göra detta på stadium.se.

Höstkortet

I veckan släppte vi Höstkortet som ger dig möjlighet att för ett småländskt pris kunna följa den spännande upplösningen av Superettan på plats. För endast 650 kronor så får du sittplats de sista 6 hemmamatcherna och dessutom en österhalsduk att värma dig med i höstrusket framöver. Halsduken hämtar du ut i arenashopen mot uppvisande av ditt Höstkort. Du köper ditt Höstkort enkelt här på hemsidan.

Östergatan

Vår egna restaurang Östergatan öppnar upp dörrarna klockan 13.00 och här kan du njuta av matchens rätt (225 kr) som är helstekt biff med hasselbackspotatis, beanaise, tryffelsky och baconinlindade vaxbönor. Som alternativ finns en vegetarisk färsbiff för samma pris. På Östergatan finns dessutom alltid en charktallrik (199 kr), caesarsallad (205 kr) och en cheeseburgare för barnen (99 kr). Förboka gärna bord på ostergatansrestaurang.se

Tommy Svensson Lounge

Här blir det fullt ös från klockan 13 fram till matchstart. Ingång sker genom Östergatan. Kom och ladda upp tillsammans med East Front. Här finns en barmeny och såklart kylda drycker i mängder. Denna lördag har vi också två trubadurer på plats för att höja stämningen ytterligare. Efter matchen så fortsätter kvällen på Sláinte på Bäckgatan 15. En irländsk pub med stort Österhjärta och som håller öppet till sent. Spara ett kvitto från Sláinte denna kväll och kom till Östergatan nästa veckan och käka lunch. Vid uppvisande av ett kvitto från Sláinte så bjuder vi på en biljett till Södra Stå till matchen mot Dalkurd den 11 september. Detta erbjudande gäller under vecka 35 och kan inte kombineras med andra erbjudande eller rabatter. Östergatan håller öppet för lunch 11:00 – 13:30 varje dag och aktuell meny hittar du alltid på ostergatansrestaurang.se