Stål & Verktyg stödjer Östers IF:s arbete för barn och ungdomar genom partnerskap

Partnerskapet mellan Östers IF och Stål & Verktyg i Växjö innebär att Stål & Verktyg blir ny klubbpartner till föreningen och därmed stärker sitt engagemang i Öster i Samhället.

• Vi är väldigt glada över att kunna utveckla vårt partnerskap med Stål & Verktyg. Att investera i samhället och ungdomars framtid är något som ligger både oss och Stål & Verktyg varmt om hjärtat, Säger Natalie Serrate, försäljnings- och marknadsansvarig på Östers IF.
  • Vi på Stål och Verktyg tror på vikten av att stödja lokala initiativ och projekt som bidrar till att stärka samhället. Öster i Samhället har gjort en fantastisk resa och insats för att skapa en inkluderande och gemenskaplig miljö för barn och ungdomar i Växjö. Vi är stolta över att kunna vara med och bidra till detta viktiga arbete. Tillsammans kan vi göra skillnad på riktigt, Säger Andreas Skagerlind, försäljningschef på Stål och Verktyg.

Det som är extra glädjande med samarbetet är att det finns en stark personlig koppling och engagemang till Östers IF och inte minst Öster i Samhället.

• Det som känns extra roligt är att cirkeln äntligen är sluten i och med att jag och Andres Skagerlind som tidigare jobbat för klubben var med i uppstarten av Öster i Samhället. Med tanke på Andreas bakgrund och starka engagemang är det väldigt roligt att åter kunna samarbeta. Ensam är inte stark och tillsammans med Stål och Verktyg ska vi se till att verksamheten utvecklas mot nya höjder, Säger Sara Lennqvist, hållbarhetsansvarig på Östers IF.

Partnersamarbetet kommer att innefatta flera spännande aktiviteter och projekt som kommer att gynna båda parter.

• Vi ser fram emot ett framgångsrikt partnerskap med Östers IF och att tillsammans arbeta för ett bättre samhälle för Växjös barn och unga, avslutar Andreas Skagerlind.