Stötta laget på plats på lördag!

På lördag är det dags för epilog i Superettan men också för ett viktigt avstamp inför det spännande kvalet. Kom till Visma Arena och stötta laget på plats!

Efter helgens resultat kunde vi konstatera att kvalplatsen var säkrad och därmed föreningens sportsligt största framgång på 10 år. Men varken laget eller föreningen är nöjda eller mätta på något sätt och nu väntar ett spännande kval mot Allsvenskan där antingen Varberg eller Degerfors står för motståndet.

Men första skall Superettan spelas färdigt och i den sista matchen väntar Trelleborgs FF hemma på Visma Arena. Kom dit och stötta laget i ett viktigt avstamp inför det stundande kvalet.

Avspark på lördag sker klockan 17:00. Arenan öppnar som vanligt en timme innan match och Östergatan slår upp portarna klockan 15:00.

Lite saker att hålla koll på inför lördagen:

- Det är fri entré för alla upp till 20 år på Södra Stå. Biljetter kan hämtas i Biljettservice innan matchen som öppnar klockan 15. Tillsammans fortsätter vi att skapa en fantastisk stämning.

- Det är fri entré för alla ungdomslag med ledare oavsett idrott till matchen. Du bokar dina biljetter genom att kontakta jonatan.larsson@ostersif.se senast på torsdag. Biljetterna skickas sedan ut till er. Här finns framtidens supportrar!

- På Östergatan serveras denna dag vår berömda schnitzel och såklart även flera andra grymma alternativ. Boka ditt bord redan idag på https://ostergatansrestaurang.se/ Östergatan är restaurangen som redan håller Allsvensk klass!

- I Tommy Svensson Lounge så bjuds det som alltid på kylda drycker och god mat. Klubbdirektör Jens Magnusson och Sportchefen Vito Stavljanin kommer förbi innan matchen och berättar om läget i klubben och laget. Passa på att ställa just din fråga. Här laddar East Front upp!

- Adidas är matchvärdar och vi kommer att ha presentera en riktigt fin nyhet bland våra merchendise som säljs till specialpris just denna matchen. Besök vår arenashop eller vårt försäljningsställe på Östergatan.

- Till matchen finns det en loge ledig för uthyrning. Passa på att ta med kollegorna eller vännerna och upplev fotboll tillsammans med mat och dryck av allra högsta klass. Ta kontakt med natalie.serrate@ostersif.se för att boka en fotbollsupplevelse utöver det vanliga.

- Till alla som har ett aktivt konto hos vår samarbetspartner Uzit där man valt Öster som sin klubb. Skicka namn och mailadress till jonatan.larsson@ostersif.se senast på torsdag så bjuder vi på två biljetter till denna matchen. Tack för ditt stöd för ett mer hållbart samhälle!

Slutligen, kom igen nu Växjö! Nu skriver vi ny historia tillsammans!