Summering av en fantastisk helg för akademin

Vi summerar en helt fantastisk helg för akademin! För vårt P16-, P17- och P19-lag spelades det tre bortamatcher under helgen i Jönköping, Borås och Stockholm. Resultat? Tre vinster.

P16 Div. 1 Region 3:

▪️ P16 åkte till Jordbrovallen igår för ytterligare en match mot Jönköpings Södra. Slutresultatet skrevs 3–1 till Öster som kunde åka hem med tre poäng till Växjö. Målskyttar var Leon Konjetic, Noel Skagerlind och Afan Abdulkadir Ali. Se tabellen här.

P17 Allsvenskan

▪️P17 reste igår till Borås Arena för en tuff bortamatch mot Elfsborg. Öster vann matchen med 1–0 efter mål av Abdirisaaq Borhaan Mire. Tre oerhört viktiga poäng i P17 Allsvenskan. Se tabellen här.

P19 Allsvenskan

▪️P19 avslutade denna fantastiska helg med 2–0 mot Brommapojkarna på Grimsta, detta efter ett solomål av Max Eriksson samt ett självmål. Andra raka vinsten som gör att laget nu klättrar i tabellen av P19 Allsvenskan. Se tabellen här.