Supporterinformation inför Örgryte den 27/4

Nu på lördag den 27 april väntar ny bortamatch, och det är ett kraftsamlat East Front som är på plats för att stötta laget till tre poäng från bortastå! Uppladdningen sker givetvis på BAR1930 (Östergatan) från 11.00 innan avfärd till Göteborg.

Nedan finner du viktig information som Östersupporter inför matchen mot ÖIS på Gamla Ullevi.

Uppladdning på BAR 1930 (Östergatan)
Östergatan har förberett med en grym uppladdningsmeny och satt drycken på kylning. BAR1930 öppnar upp klockan 11.00 där East Front kommer att ladda upp innan bussresan som avgår från Visma Arena klockan 13.00 som sedan bär av direkt till matchen.

Uppladdningsmenyn ser ut som följande:
Grillad burgare + lite goda chips
Hamburgaren innehåller kött, 2x ost, chipotelkräm, rejält med bacon och saltgurka (kan fås vegetarisk för den som önskar)
119 kr

Kaffe & munkar
65 kr

Som vanligt är det 15% rabatt på hela notan till East Fronts medlemmar, gäller både mat & dryck.
Ej medlem i East Front? Det blir du enkelt via denna registreringslänk.

Biljetter
Biljetter tilldelad bortasektion (ståplats) finner du via hemmalagets biljettsida.
Entré 1 (via Smålandsgatan) gäller för bortaklack på Gamla Ullevi.

Biljettpriser på Bortastå
Vuxen/Pensionär/Student: 130 kr

Ungdom (7-16 år): 75 kr

Övrig säkerhetsinformation
Respektera varandra och spelet på planen. Framförallt är det oacceptabelt med beteende som utsätter publik, personal och spelet på planen för risker, vilket till exempel handlar om:

– Bangers
 Inkastade föremål
 Okontrollerad/olaglig pyroteknik
 Bråk på och utanför arena

Matchen kan komma att brytas närhelst det bedöms finnas fara för spelare, publik eller personal.

Rökning: Rökning är inte tillåten inne på arenan.
Utrymningsvägar: Trappor måste hållas fria. Detta för att personal ska kunna jobba om en olycka sker.
Tryck inte på. Det blir ofta hårt tryck vid entréer innan match; köer bildas och vi ber er därför att komma i tid, ta det lugnt och visa respekt för – och omtanke om – såväl annan publik som personal.

Dessa föremål är ej tillåtna att ta med in:
Väskor. All typ av mat och dryck (om den inte används i medicinskt syfte). Glas, burkar, aluminiumflaskor. Laserpennor. Selfiepinnar. Drönare. Skjutvapen, knivar eller vapen av något slag. Alkohol. Olagliga droger. Skateboards, hoverboards eller andra personliga fritidsfordon. Djur (som inte hjälper gäster med funktionshinder). Alla enheter som kan störa publik eller arrangemang. Hjälmar. Masker (som inte avser att förhindra smittspridning). Projektiler som frisbees eller fotbollar. Aerosolburkar. Pyroteknik. Synliga obscena, oanständiga eller olämpliga kläder. Paraplyer. Stativ eller annan professionell kamerautrustning samt videokameror eller annan utrustning avsedd för video- och/eller ljudinspelning.

ARENAKARTA - GAMLA ULLEVI