Tack för din tid i Östers IF, Victor Ericsson

Den egna produkten och 21-åriga försvarsspelaren går vidare i spelarkarriären. Nästa stopp blir Räppe GOIF i Division 2.

Victor kom till Öster redan som ung spelare i 7-årsåldern och gått igenom hela ungdomsleden upp till en plats i A-truppen.

Nu står det klart att Östers IF och Victor inte skriver ett nytt kontrakt bägge parter emellan och att nästa anhalt blir spel i samarbetsklubben Räppe GOIF.

Victor Ericsson:

- Jag har burit Östers emblem på fotbollsplanen så länge jag kan minnas och känslorna blir därför starka när jag och föreningen går skilda vägar. Under mina 14-15 säsonger i föreningen har jag varit med om mycket framgångsrika tider med glädje och skratt men även flera tuffa stunder präglade av sorg och ilska.

- Jag har lärt mig otroligt mycket under årens gång och oavsett vilka tider föreningen än har vistats i har jag alltid blivit välkomnad med öppna famnar av människor som älskar, brinner och ger allt för föreningen. Det är dessa människor tillsammans med den tappra supporterskaran som gör att man känner sig fantastiskt stolt över att bära Östers IF:s emblem. Jag är väldigt tacksam för min tid och önskar klubben all lycka i framtiden.

Östers IF vill tacka Victor för alla sina år i klubben och önskar honom ett stort lycka till i framtiden!