Tack för ett fantastiskt stöd under våren!

På lördag spelas sista matchen innan uppehållet när Öster åker till Gävle för match mot Gefle IF. Under tiden så genomgår Visma Arenans hybridgräs en renovering för att vara redo för återstarten den 14 juli när Skövde AIK kommer på besök.

Vi kan när vi summerar vårens hemmamatcher konstatera att vi har ett publiksnitt på 3600 vilket innebär en ökning med nästan 50% jämfört med förra året vilket såklart är helt fantastiska siffror. Den nya Familjeläktaren och Södra stå är två sektioner som haft en stark utveckling och även om vårt hemmafacit poängmässigt måste bli bättre till hösten kan vi konstatera att vi haft ett fantastiskt stöd varje match. Såväl på hemmaplan som på bortaplan.

Föreningen kommer alltid att arbeta mot säkra och trygga evenemang för alla våra besökare och övriga som vistats på arenan. Med mer publik och en ökad användning av pyroteknik så har kraven på oss som arrangör skruvats upp. Det har efter senaste hemmamatchen framförts en del kritik mot oss som arrangör som vi har tagit till oss av. Vi har haft möte med såväl vår officiella supporterorganisation East Front som interna möten med personal och ansvariga. Mötena har varit positiva och framåtriktade och vi ser gemensamt fram emot fortsättningen tillsammans. I samband med en radiointervju så uttalade sig en av företrädarna från föreningen på ett sätt som han ångrar idag. Vi gör självklart ingen skillnad på våra supportrar utan alla är lika viktiga. Det är något som vi alla står bakom varje dag. Det är också viktigt att komma ihåg att föreningens säkerhetsarbete involverar många olika personer där vi arbetar tillsammans mot samma mål.

Nu hoppas vi på en stark uppslutning på läktaren även i Gävle och tre poäng med oss in i det korta sommaruppehållet!