Tillsammans för Östers IF

Många supportrar till Östers IF har hört av sig och frågat hur man stöttar föreningen i den tuffa situation som vi just nu befinner oss i.

Genom ert fantastiska engagemang har vi nu startat upp försäljningen av stödbiljetter. En möjlighet för er supportrar att bidra till föreningen då vi står inför uteblivna biljettintäkter för fem hemmamatcher under perioden april - juni, efter beslutet från Svensk Elitfotboll och Svenska Fotbollsförbundet att skjuta fram seriestarten för Superettan.

- "Många har frågat oss om hur man kan bidra till föreningen i denna svåra period, vilket visar på att ett fantastiskt stöd och engagemang runtomkring föreningen. Tillsammans är vi Östers IF." säger verksamhetschef, Peter Wibrån.

Den 20 april fyller Östers IF 90 år, därav väljer vi nu att sälja stödbiljetter för de fem framskjutna hemmamatcherna för 90 kr/styck.

1 match: 90 kr

2 matcher: 180 kr

3 matcher: 270 kr

4 matcher: 360 kr

5 matcher: 450 kr

(Eller valfritt belopp - alla bidrag är lika viktiga!)

• Swish: 123 084 58 91
  • Bankgiro: 5472-4117

Vid inbetalning, märk med "Stödbiljett" eller "SB".

Notera: Stödbiljetterna är fiktiva biljetter och gäller ej som entré till de framskjutna matcherna.

Köp av stödbiljett är ett sätt för er som supportrar till Östers IF att bidra till föreningen i denna svåra och mycket osäkra tid. Genom ert köp är ni med och bidrar till föreningen, givet situationen som råder på grund av spridningen av viruset Covid-19. Håll dig uppdaterad på ostersif.se och i våra sociala medier för hur arbetet med kampanjen fortlöper.

Östers IF grundat 1930, är idag mycket mer än bara elitfotboll. Vi är 600 aktiva spelare och ledare inom Östers Akademi- och Ungdomsverksamhet, vi är Öster i Samhället med Nattfotboll, Kvartersfotboll, Parafotboll och gymträning för tjejer, genom vilket vi berör över 5 000 personer årligen. Vi är föreningen som startat med eSport och vi är tillsammans med alla våra medlemmar, årskortsinnehavare, supportrar, spelare, ledare och personal - Östers IF.

Stort tack för ditt stöd till föreningen!