Tungt efter tredje raka förlusten

Matchen mot Norrby i Borås blev en tung historia, där hemmalaget skapade klart mest och en av få ljuspunkter var Simon Helgs fina reduceringsmål.

NORRBY IF - ÖSTERS IF 3-1  (1-0)

1-0 41 Strömberg
2-0 48 Yarsuvat
3-0 68 Saidi
3-1 73 Helg

Andersson
Pavic - Lundgren - M Karlsson - Vall
Johansson - Persson - Drott - Helg
Joao Pedro
Keene

69' Örnblom (Lundgren)
71' Ljungberg (Johansson)
83' Johannesson (Helg)

Mer statistik på förbundets matchsida.

JÄRDLER OM MATCHEN:

"En enorm besvikelse, det är oerhört tungt. I matchen som helhet är vi kompakta som vi vill vara i många delar.

Första halvlek är jämn, men långsam i värmen, de har några lite längre anfall. Det är ganska chansfattigt men de får inlägget som ger dem ledningen och vi hamnar i underläge igen.

Vi pratar om att vi inte kommer att kunna trä oss igenom särskilt ofta, utan vi måste vara tydligare och chansa mer med bollar som lyfts in. Vi är bättre i den delen, men det är totalt sett för enkla mål vi släpper in. Sedan gör vi ett snyggt 3-1 men det räcker inte.

Såhär direkt efter matcen är det väldigt tungt, det här var en match vi hae hoppats skulle bli en vändpunkt men nu blev den inte alls det. Vi är inte tillräckligt bra för att ta de poäng vi så väl behöver idag. Nu får vi ta helgen och sörja detta och på måndag måste vi titta framåt igen, något annat finns inte."

Se höjdpunkter på TV4 Play: