Två akademispelare ansluter Östers IF

Öster förstärker P19-truppen med mittbacken Nikola Radojcic från AIK och anfallaren Albion Mehmeti från Malmö FF.

Först ut har vi Nikola som är en 18-årig mittback och som närmast kommer från AIK där han spelat i deras P19-lag. Det handlar om en passningssäker vänsterfotad mittback som föreningen tror mycket på. Nikola kommer att utgå ifrån P19-truppen i träning och match men även träna vissa pass med A-truppen.

Huvudtränare Daniel Friberg säger såhär om att Nikola väljer att ansluta till Öster:
Nikola är en mittback som är välskolad i både defensiven och offensiven. Han har en fin vänsterfot som är en stor tillgång i uppspelsfasen. I defensiven är det en resolut mittback som är bra i positions- och duellspelet. Vi ser framemot att se Nikola utvecklas vidare i Östers miljö.

Näst på tur har vi tagit in Albion som är en 17-årig ytter/forward som under hela sin fotbollfostran tillhört Malmö FF. Han kommer träna med P19-laget men har på grund av sin ålder möjlighet att spela både för P17 och P19 i Allsvenskan.

Akademichef Robert Grandén säger såhär om att Albion har valt att gå till Öster:
- Albion ansluter till Östers IF ifrån Malmö FF:s akademi och är en spelare som framförallt spelat ytter eller forward. Albion är en välskolad spelare, då han tillhört Malmö FF sedan barnsben, och är en spelare med goda tekniska färdigheter där styrkorna framförallt ligger i förmågan 1 mot 1 offensivt samtidigt som han är en god avslutare.

Vi tackar också AIK och Malmö FF för ett mycket gott samarbete vid båda övergångarna!