U17: Inför Jönköpings Södra hemma

I 3:e omgången i U17 Division 1 Östra Götaland är det dags för derby mellan Östers IF och Jönköpings Södra IF.

Ska första hemmasegern komma idag? Matchen spelas pga väderlek och avstängda planer inomhus i Tipshallen.

Avspark kl 13.00 - Välkomna!

Senaste omgångarna:
Omg 1 Lindö FF (H) 1-1 / Omg 2 Asarums IF FK (B) 0-4

Östers tränare Markus Lindberg;
- Smålandsderbyn är alltid givande. Jönköping spelar alltid en passningsorienterad fotboll så det brukar bli bra matcher. På grund av väder- och planförhållande kan vi inte spela på gräs utan vi spelar i tipshallen på konstgräs vilket borde ge bra förutsättningar till att visa upp en attraktiv anfallsfotboll.

Östertruppen

1. Victor Jonasson, 2. Victor Ericsson (k), 3. Majki Saglamoglu, 4. Ludvig Bengtsson, 5. Albin Ljungdahl, 6. Hugo Wilhelmsson, 7. Robin Johansson, 8. Daniel Hultkvist, 9. Karl Hjertberg, 10. Jacob Hörberg, 11. Igor Vidovic, 12. Pierre Abou Abboud (mv), 14. Joel Björk, 15. Jacob Schröder, 16. Carl Stenberg och 17. Felix Turesson.

Tränare: Markus Lindberg och Joel Bäckström.

Ej tillgängliga spelare: Anderas Linell (skadad), Felix Emanuelsson (skadad) och Mahir Tarsuslugil (vilar).

Matchlänkar

Möt U17-spelarna Hugo, Felix och

Igor

Namn: Hugo Wilhelmsson / Felix Turesson / Igor VIdovic
Position: Mittfältare / Forward / Ytterforward
Födda: 1998
Bästa fot: Höger / Vänster / Höger

Hur upplever ni möjligheten att kombinera studer och fotboll?

• Felix – Jo jag tycker det känns bra. Vi har ju när atill skolan och till arenan så det ligger på bra ställen. Det är bra gemenskap på internatet då vi har kul hela tiden.
  • Igor – Det är smidigt, allt funkar bra. Maten är bra, det är inte mammas mat men det funkar bra
  • Hugo – Väldigt smidigt. Vi får väldigt bra möjligheter till allt, fokusera på träningen och behöver inte tänka på att fixa mat och så.

Idag möter vi Jönköping södra, vad tror ni om matchen?

• Hugo – De är nog sugna på en bra match och det är vi också.
  • Felix – Så länge vi gör vårt bästa och presterar som bäst vet jag att vi kommer vinna den matchen.
  • Igor – Det blir en enkel match om vi samarbetar och det blir en svår match om vi är ofokuserade.

Följ Östers IF i sociala medier: