U23-turneringen genomförd på Visma Arena

Mellan den 29 maj och 4 juni har det spelats tre svenska U23-landskamper på Visma Arena. Sverige gick tillslut segrandes ur turneringen efter en spännande finalmatch mot Tyskland som avgjordes efter en rafflande straffsparksläggning där hela 2 190 blågula fans fanns på plats i finalen.

Matcherna lockade rekordstor publik med totalt närmare 5 000 över dessa tre landslagsmacher på Visma Arena. Vi tackar publiken för den fina inramningen och det svenska U23-landslaget för den fantastiska fotbollsunderhållningen.

Östers IF vill även tacka alla personer i föreningen, matchorganisationen och volontärer som på något sätt varit inblandade i turneringen och arrangemangen. Inför, under och efter turneringen är det ett stort team som ligger bakom det hela, allt från transporter av material, körningar till och från flygplatser, tvätt av kläder och daglig service till alla besökande landslag samt jobbet som läggs ned för att ge publiken den bästa upplevelsen på arenan.

Det har varit en ära för oss att arrangera!

Härnäst blickar vi nu fram till Östers nästa hemmamatch på Visma Arena som spelas söndag den 16 juni klockan 15.00 mot Östersund. Köp din biljett idag via vår biljettsida!

Östers spelartrupp med ledarstab på plats under finalen.