Utdelning ur Stig Svensson-fonden

Bild: Jacob Gustafson

I samband med söndagens hemmamatch delade Stig Svensson-fonden ut sina årliga stipendier till en spelare och en ledare i föreningen.

Priset som avser 2014 delades traditionsenligt ut av Österlegendaren Tommy Svensson.

Ledarstipendiet - Susanna Wirland

Sanna har ett sätt och en människosyn som vi är stolta över i Östers IF! Att alltid på ett engagerat, vänligt sätt vilja göra saker så bra som möjligt och samtidigt utveckla personifierar henne. Hennes syn på individen i centrum och den starka vilja att göra skillnad märktes som bäst när hon på ett otroligt sätt i allra högsta grad hjälpte till så att familjen Vasic med sina fina pojkar Alexa och Strahinja fick stanna i Sverige. Hon är en sann hjälte vår Sanna!

Spelarstipendiet - Filip Örnblom

Filip Örnblom, med Växjö Norra som moderklubb har ett fantastiskt fotbollsår bakom sig. Han har under hela året spelat stabil mittback i vårt U17-allsvenska lag. Där har han mött två år äldre spelare. Genom en mycket bra prestation på elitpojklägret så togs Filip ut till den första landslagstruppen för pojkar 99 och gjorde där debut under sensommaren. I slutet av året har sedan Filip kontinuerligt tränat vissa pass med vårt A-lag trots sin ringa ålder. Detta tyder på kvalitet och mognad. Tillsammans med ett väldigt fint uppträdande och ett fint sätt gör detta att Filip är en mycket värdig stipendiat.

Grattis till er bägge och stort lycka till under 2015!

Följ Östers IF i sociala medier: