Välkommen till Östers IF, Simon Alexandersson!

Östers IF värvar den 27-åriga forwarden Simon Alexandersson - senast från norska Kristiansund BK - med meriter från både Allsvenskan och Superettan med spel i bland annat IK Brage, AFC Eskilstuna och Dalkurd.

Simon, född och uppvuxen i Vetlanda, startade sin fotbollskarriär i Hvetlanda GIF och tog en plats på seniornivå säsongen 2011. Under säsongerna 2011–2013 blev det 47 mål och 10 assist på 53 matcher.

Efter starten av sin seniorkarriär gick flytten till Vimmerby IF i Division 2 där Simon gjorde två säsonger med 25 mål in på kontot.

Efter framgångsrika säsonger blev sedan Simon värvad av Roar Hansen till Åtvidabergs FF och Superettan. 9 mål och 5 assist på 15 starter blev det i laget från Östergötland. En sejour som dock blev kortvarig, då AFC Eskilstuna plockade in forwarden inför sitt avancemang till Allsvenskan.

Efter en säsong i Allsvenskan så värvade Brage forwarden inför fjolårets Superettan-säsong, där vårsäsongen var en succé för forwarden. 8 mål och 3 assist under våren och nu fick norska klubbar upp ögonen för spelaren. Kristiansund BK värvade Simon som efter en halv säsong i det norska laget, gick på lån till Dalkurd. Där Simon spenderat årets säsong i Superettan.

Nu står det alltså klart att forwarden har skrivit på för Östers IF. Ett tvåårskontrakt är signerat och 27-åringen ansluter till sitt nya lag i början av januari.

Simon Alexandersson:

- ”Det känns fantastiskt bra att ha skrivit på för Östers IF. Småland är hemmaplan för mig. Jag har fått ett väldigt bra intryck av klubben hittills och från Denis när vi har samtalat. Förhoppningsvis ska jag kunna bidra med mål och segrar.”

Denis Velic:

- "Med Simon får vi en spelare som har de egenskaperna som vi saknar i truppen idag. En spelare som också har den erfarenheten som jag önskar få in, med spel från både Allsvenskan, Superettan och Norska högstaligan. Förhoppningen är att Simon ska bidra med sitt målskytte och fysiska spel, för att ge oss ytterligare en dimension i spelet.”