Välkomna Theodor och Dzenis!

Vi är väldigt glada över att kunna presentera två nyförvärv till Östers IF. Det är Theodor Johansson, som kommer från Hammarby TFF och Dzenis Kozica som kommer ifrån Trelleborgs FF. Båda spelarna tecknade sina avtal och genomförde sin läkarundersökning under onsdagskvällen och kommer att träna med laget redan idag.

• "Har länge känt till Öster, det är en stor och anrik förening. Valde att komma till Öster eftersom jag gillar utmaningen i att få vara med och föra upp laget till Allsvenskan, där den hör hemma, igen. Känner också Teo Brenner Toris sedan tidigare, och han hade bara goda saker att säga om både föreningen och staden, så när chansen dök upp så tvekade jag inte!" säger Theodor Johansson.

• "Theo är en ung spelare som är fostrad i bra miljö (Hammarby IF, reds. anm). Jag har följt honom ett tag och nu har vi bedömt behovet som sådant att vi behöver en spelare som Theo och då slog vi till. Han är snabb, entusiastisk, en modern ytterback med bra passningsfot" säger sportchef Vito Stavljanin.

• "Hade ett bra snack med Vito och Túfa och det kändes kanon, Túfas tankar om fotboll och hur han vill spela passar mig oerhört bra. Sen vill Öster framåt och det är viktigt för mig, samtidigt som man har alla möjligheter med bra faciliteter och fin arena. Som spelare är jag smart, bra på att hitta ytor med bra teknik." säger Dzenis Kozica.

• "Dzenis har närmare 300 matcher i Allsvenskan och Superettan, oerhört erfaren och vet vad som krävs för att bidra inom elitfotbollen. Kommer tillföra mycket till vårt anfallsspel, han kan spela både forward och yttermittfältare." säger Vito om Dzenis.

Varmt välkomna till Östers IF!