Victor Stulic förlänger sitt kontrakt med Östers IF

Från start i kul med boll och en klättring genom de egna leden så har målvaktstalangen Victor Stulic nu skrivit på ett nytt kontrakt med föreningen som gör att han blir kvar i Öster fram till och med säsongen 2023.

Den unge målvakten Victor Stulic kom till Öster redan som femåring när han startade upp med träningsverksamheten kul med boll och har sedan dess sakta men säkert utvecklats på ett imponerande sätt och fick inför säsongen 2019 möjligheten att ta en plats upp i elitlaget på permanent basis.

Victor har under de senaste åren samlat på sig meriter på landslagsnivå med två matcher för P17-landslaget, deltagande i Europamästerskapet för P17 och ett framträdande med P19-landslaget.

Med tre framträdanden från start på tävlingsnivå i Superettan och en hållen nolla (nu senast mot Helsingborgs IF) så står det nu klart att föreningen och Victor är överens om ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2023. Oerhört glädjande nyheter!

Victor Stulic:

- ”Det känns väldigt bra och jag känner mig oerhört stolt. Jag ser mycket framemot att fortsätta att utvecklas i Östers IF, som både är min moderförening och klubben i mitt hjärta. Jag trivs oerhört bra i gruppen och ser fram emot återstående del av säsongen.”

Denis Velic, huvudtränare:

- Vi är väldigt nöjda över att ha säkrat upp Victor hos oss under kommande säsonger. Victor har redan i tidig ålder visat att han är och kommer bli en väldigt duktig målvakt, samt bli en viktig del av Östers IF:s framtid. Vi ser framemot att få fortsatt arbeta tillsammans och att han förblir en del av vår resa framåt.

Den nuvarande målvaktssituationen

Victor Stulic – nytt påskrivet kontrakt till 2023

Damir Mehic – Långtidsskadad och konstaterad borta under hela säsongen 2021.

Robin Malmkvist – korttidskontrakt påskrivet fram 20 juni, men har just nu ådragit sig en lättare skada som hindrar honom från träning och matchspel för tillfället.

Föreningen letar därmed efter en långsiktig lösning på målvaktssituationen med en så stark målvaktsbesättning som möjligt. Under eftermiddagens match i U21 mot Helsingborgs IF så kommer Victor Jonasson från Älmeboda/Linneryd att lånas in.