Viktigt publikmeddelande från Öster och East Front

Efter fem spelade hemmamatcher i Superettan kan vi konstatera att vi har ett publiksnitt på 3 708 personer vilket placerar oss i toppskiktet även i publikligan. Vi har också kunnat se hur Södra stå har växt under säsongen och gett laget ett fantastiskt stöd under varje match.

Detta är delvis ett resultat av den publikrekryteringsstrategi som föreningen, tillsammans med bland annat East Front, har arbetat med under de senaste åren. Stort fokus har varit på barnfamiljer och ungdomar och det är mycket glädjande att se att både familjeläktaren och ståplats blommat ut ordentligen under året. Skolkorten som vi delat ut till cirka 11 000 grundskoleelever på skolorna i och kring Växjö har ett betydligt högre nyttjandegrad än tidigare. Öster är ett lag för alla.

Men med fler personer på plats så gäller det också att vi tar hand om varandra och vår fina arena. På senaste matchen kunde vi tyvärr konstatera att ett stort antal stolar på Södra Stå var sönder där både ryggstöd och sittdelar var trasiga. Det innebär relativt stora kostnader för föreningen att återställa. Pengar som vi mycket hellre lägger på annat. Vi kunde tyvärr också konstatera inkastade föremål från läktaren vilket kan innebära såväl personskador som konsekvenser för oss som arrangör. Låt oss tillsammans komma tillrätta med dessa problem och fortsätta att bygga den positiva läktarkultur som finns kring Östers IF.

Vi ser nu fram emot en fortsatt spännande säsong – tillsammans!

Östers IF
East Front