Vinst för U21 i Jönköping

Tisdagens U21-match mot Jönköping Södra IF i Jönköping slutade med Östervinst och tre poäng, detta efter underläge med 1-0 i halvtid.

Öster inledde matchen starkt och skapade chanser under matchens första 10 minuter för att kunna ta ledningen, chanser som dessvärre inte resulterade i mål. Istället kunde hemmalaget gå in till pausvila med ledning 1-0.

Andra halvlek startar gästerna på ett övertygande sätt och vänder underläge 1-0 till 3-1 på en kvarts spel. Matchen slutar till slut 4-3 till gästerna Öster som tar med sig tre viktiga poäng hem till Växjö i kampen om avancemang till höstens U21-serie. David Johannesson och Dragan Kapcevic stod för målskyttet och gjorde två mål vardera.

Tränare Denis Velic om matchen:

- "Vi inleder matchen starkt första 10 minuterna och skapar två stycken friläge. Resten av halvleken så är vi inte tillräckligt bra. Om första halvlek inte var bra så är däremot andra halvlek raka motsatsen, där vi går 0-1 till 3-1 på första 15 minuterna av andra. Tycker vinsten är fullt rättvis. Kul att David och Dragan får göra mål, men framförallt att få se supertalangen Mubbe (Mubaarak Nuh) vara tillbaka i spel och se riktigt vass ut."