Vinst med 5-0 mot IFK Värnamo

Det blev seger på tisdagseftermiddagen i träningsmatchen mot IFK Värnamo på Bollagården i Forsheda. Slutresultatet skrevs till 5-0 (1-0) efter bland annat två mål från Jesper Westermark. Huvudtränare Denis Velic var mycket nöjd efter dagens vinst.

Denis Velic om:

Dagens insats

- "En jättebra genomförd insats från start hela vägen in i mål från vår sida. Oerhört många positiva saker att ta med sig vidare härifrån. Tycker först och främst att vår organsiaton sitter. Från starten av vårt försvarsspel långt fram i plan hela vägen ner till Stulic i mål. Både våra nyförvärv har anammat det sätt vi vill spela och våra spelare som varit med tidigare driver igenom det. Vi vinner mycket dueller, driver spelet och vinner mycket boll, vilket gav oss möjligheter att straffa Värnamo med snabba omställningar. Värnamo är ett spelskickligt lag men när vi sätter vårt försvarsspel som idag och spelar en kreativ fotboll framåt så är vi svåra att slå. Totalt sett är jag väldigt nöjd med insatsen.

Individuella prestationer

- "Nu har alla våra fyra forwards fått möjligheten att göra mål i början av säsongen vilket känns härligt, även för spelarna själva kan jag tänka mig. Vill även lyfta fram våra unga spelare idag, Casper Eklund och Alen Zahirovic som spelar 90 minuter idag gör finfina insatser från avspark till slutsignal. Även Emil Wulff, André Gustafson, Dennis Svernerfors och Adam Herdonsson som kommer in gör samtliga fina inhopp. Jag gillar framförallt att samtliga kommer in och tar för sig rejält på en ny nivå, något jag lovordade dem för efter matchen. Där finns intressanta spelare för framtiden."

Startelvan

Victor Stulic