Ytterligare en fin helg för akademin

P16, P17 och P19 spelade under helgen sina matcher och det blev återigen en obesegrad resultatrad.

P16 tog under lördagen sin fjärde raka vinst efter en 3-2-seger mot Svärtinge, där målen gjordes av Emil Sturesson, William Malmros och Filip Surbevski. Laget står nu på en andraplats i P16 Div 1 Region 3, tre poäng bakom serieledaren Stångebro som laget möter på söndag den 11 juni på Bilbörsen Arena i Linköping.

Vidare tar vi oss till P17 och P19 som båda hade Helsingborgs IF på besök under söndagen. För P17 slutade det mållöst, 0-0, men ännu en viktig poäng tagen i P17 Allsvenskan Södra. För P19 blev det ännu ett positivt resultat där man på Värendsvallen tog en ny tung seger. Slutresultatet skrevs 2-1 till Öster efter mål av Filip Roström och Oskar Dahlberg.

Kan du inte vara på plats och se matcherna? Följ liverapporteringen på appen Min Fotboll som finns att ladda ned på Google Play eller i App Store.

Tabell för P16 Div 1 Region 3
Tabell för P17 Allsvenskan Södra