Inför match: Östers IF - Landskrona BoIS

Så var det äntligen dags för hemmamatch igen! I morgon sparkar vi igång den nionde omgången av Superettan. Landskrona BoIS kommer på besök till Visma Arena för en ny spännande drabbning i den jämna serietoppen.

Formmässigt behöver Öster komma tillbaka på det vinnarspåret som laget befann sig på under de fyra första matcherna där det också blev lika många vinster. Gästerna kommer in till denna match med 13 poäng, precis som Öster har inlett säsongen med. Trots detta skiljer det tre tabellplaceringar på grund av målskillnad.

Vi har kikat hur tankarna går i Túfas huvud inför denna fredagsmatch:

En tung förlust senast borta mot Västerås. Hur har laget förberett för att komma tillbaka på rätt spår igen?
- Vi är givetvis inte nöjda med resultaten eller prestationerna som varit under de senaste matcherna. Viljan att göra bättre är trots det väldigt stor inom ledarstaben och i spelartruppen. Vi jobbar väldigt hårt för att komma tillbaka till en positiv riktning igen och vi kommer ge allt imorgon för att ta tre poäng.

Gästerna har tagit kliv i tabellen och står just nu på samma poäng som Öster. Hur ser du på Landskrona som motstånd?

Ett bra lag med många bra spelare. Billy Magnusson har under sina år där gjort ett fint jobb med en offensiv och attraktiv fotboll.

Hur ser senaste statusuppdatering ut kring Östers spelartrupp?

- Runar Sigurgeirsson är avstängd. Alla andra är redo för uttagning till morgondagens matchtrupp.

Avspark sker klockan 19.00. Östergatans uteservering startar igång uppladdningen med napolitanskt tema för alla gäster från kl 16.00. Kom i god tid och glöm såklart inte att ha köpt din matchbiljett redan nu för att slippa köer. Till biljettsidan för att säkra din biljett! Du som inte kan vara på plats ser matchen som vanligt på Discovery+. Teckna ditt abonnemang via denna länk för att samtidigt stötta Östers IF!

Mot tre härliga poäng!