Inför match: Östers IF - Örebro SK

I eftermiddag är det avspark kl 15.00 på Visma Arena när vi gästas av Örebro SK i en match om mycket viktiga poäng i toppstriden!

Omgång 26 av 30 och det är slutstriden av Superettan. Föreningsmatch gäller där vi kommer få besök av en hel del föreningar i Växjö med omnejd som kommer och hejar fram laget under dagen.

Túfa ger oss den senaste uppdatering om laget och sin syn på matchen.

Hur ser du på den senaste tiden med några tuffa resultat?
- Vi är inte nöjda såklart och vi jobbar väldigt hårt för att vinna matcher igen.

Hur ser du på dagens match?
- Vi måste ge hjärta och själ för tröjan vi bär på. Det är oerhört viktigt att visa karaktär i varje match vi spelar.

Hur ser du på dagens motstånd?

- Matcher mot Örebro är alltid tuffa. Vi spelade oavgjort senast och de har börjat vinna mer matcher under den senaste tiden med nyrekryteringar och en bra coach vid sidan av.

Hur ser vårt lag ut till den här matchen?

- Sebastian Starke Hedlund och Jesper Westermark är avstängda, resten är redo för uttagning.

Avspark sker klockan 15.00 och insläpp 14.00 till arenan. Östergatan öppnar 13.00 för uppladdning och håller extraöppet i BAR 1930 till 18.00!

Du som inte kan vara på plats och stötta laget kan via tv-soffan se laget på Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

All publikinformation finner du här.

Framåt Öster!