Inför: Östers IF - GIF Sundsvall

Vi är framme i sista omgången av Superettan där klassiska GIF Sundsvall står för dagens motstånd på Visma Arena. Ett allsvenskt kval står på spel där förutsättningarna är klara och vi närmar oss 4 000 Östervänner som säkrat sin plats till eftermiddagens spännande match. Avsparken sker klockan 15.00 och vi uppmanar all publik att komma i god tid till arenan som öppnar 14.00. Väskförbudet gäller.

Túfa delar med sig av den sista uppdateringen kring laget.

Laget kommer från två raka vinster och senast i en tuff match i Östersund under sämre väderförhållanden. Vad går du in med för känslor in till matchen imorgon?

- Förberedelserna har varit bra och vi tränade här på arenan idag (fredag). Förutstättningarna är fina och från oss förväntar jag mig att vi ger allt och spelar och vinner för våra supportrar som stöttat oss under hela det här året.

Gästerna har säkrat sitt kontrakt för en ny säsong i Superettan. Vi har minnen från bortamötet där vi i ett snöigt Sundsvall tillslut fick åka hem med tre poäng. Vad är det för lag som vi kommer möta imorgon?

- Ett lag med en kombination av unga talangfulla spelare och en hel del spelare med allsvensk erfarenhet som i stort sett haft sin säsong i mitten och botten av tabellen men gjort det bra på slutet för att säkra en ny säsong i Superettan.

Hur ser status ut i Östers trupp?

- Vladimir Rodic är fortsatt borta på grund av sin fingerskada. Alla andra är redo.

Avspark sker alltså klockan 15.00 på Visma Arena med insläpp 14.00 in till arenan. Östergatan öppnar redan vid 13.00 för den bästa uppladdningen. Du köper som vanligt matchbiljetter smidigast via vår biljettsida. Nu finner du även vårt jullotteri på biljettsidan där du kan vara med och vinna mycket fina priser i december. Köp din lott idag!

Du som inte kan vara på plats och se matchen kan se den via Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Matchen kan även följas via våra sociala medier och liverapporteringen på Östers officiella Twitter / X.
Superettans tabell

Vi ger oss aldrig! Mot tre poäng alla Östervänner!