Öster välkomnar Jonatan Larsson

Vi hälsar Jonatan Larsson varmt välkommen till föreningen och sportkontoret. Jonatan kommer att arbeta med evenemang, privatmarknad och kommunikation och påbörjade sin anställning redan i måndags.

För många i föreningen är Jonatan ett bekant ansikte då han haft uppdraget som videoanalytiker i vår akademi och även bistått vår A-trupp med en del analysuppgifter. Jonatan är 27 år gammal och tog i somras examen från Coaching and Sports Management på Linnéuniversitetet. Som evenemangsansvarig kommer Jonatan att arbeta för att utveckla våra evenemang kring matcherna i Superettan och försöka att locka så mycket publik som möjligt till Visma Arena. Tillsammans med vår klubbmästare Martin Jonasson kommer han att arbeta vidare med medlemsfrågor och utveckla kommunikationen med våra medlemmar. Jonatan kommer också att arbeta med andra kommunikationsfrågor i föreningen såsom hemsida och sociala medier.

• Känner en stor ära över möjligheten att få jobba för en så anrik fotbollsförening som Östers IF. Det är mycket spännande saker som sker och är på gång i föreningen. Tillsammans med Östersupportrarna kommer vi nå Allsvenskan inom en snar framtid. Vi ses på Visma Arena, hälsar Jonatan.

Samtidigt går Gustav Thiel vidare till ett arbete hos vår samarbetspartner Visma i slutet av augusti. Vi tackar Gustav för hans insatser i föreningen och ser fram emot att se honom och framför allt höra hans röst på Visma Arena även framöver. Sveriges bästa speakerröst om ni frågar oss.

Föreningen arbetar vidare med att utveckla vårt kommunikationsarbete vilket är ett prioriterat område. Vi letar fortsatt efter en kommunikatör. Du kan läsa mer om tjänsten här, Är du vår nya lagkamrat? (ostersif.se). Brinner du för kommunikation, fotboll och Öster är detta jobbet för dig.

Om du inte kan eller vill arbeta heltid hos oss men ändå är intresserad av att hjälpa till med vår kommunikation. Ta en kontakt med vår klubbdirektör Jens Magnusson redan idag. Hans kontaktuppgifter finns på hemsidan.

Tillsammans tar vi föreningen framåt!